Похибка пробігу
В певний період часу наші клієнти стикаються з питаннями що стосуються системи GPS/ГЛОНАСС моніторингу та розходженні пробігу за штатним одометру, коли цифри в шляхових листах заповнюваних водієм перевищують ті, які дає звіт моніторингу.
Середня похибка спідометра за правилами ЄЕК ООН №39 повинна бути тільки позитивною і не перевищувати швидкість руху більше ніж на 10%+6 км/ч.
Фактори які впливають похибка механічного спідометра і систему GPS/ГЛОНАСС.
Штатний одометр автомобіля вважає пробіг, множачи кількість обертів колеса на довжину його кола. Діаметр цього кола закладається на стадії проектування автомобіля і одометра, але не є постійною величиною.
він Залежить від таких факторів як:
- температура (коли повітря розширюється, діаметр колеса збільшується і навпаки)
- знос покришки
- тиск в шинах
- нестандартна покришка
- несумісність самого одометра з автомобілем (наприклад, якщо була замінена панель приладів)
- Різницю в пробігу нескладно підрахувати. Наприклад, різниця у висоті протектора всього в 1 см, дасть на 60 км різницю в пробігу в 1177 м, що складає приблизно 2%.
На точність вимірювання пробігу системою GPS/ГЛОНАСС впливають:
- Похибка самого GPS/ГЛОНАСС приймача (точність визначення координат)
- Алгоритми роботи термінального обладнання та програмного забезпечення
- Частота зупинок транспортного засобу
- Система GPS/ГЛОНАСС не враховує рельєф місцевості
Похибка в умовах міської забудови при визначенні координат вище, ніж на трасі і може зіставляти до 10-15 метрів. У багатьох випадках точність визначення вистачає, навіть щоб обчислити ряд, по якому рухався автомобіль:
Як обладнання вважає пробіг. Якщо замовнику не потрібна висока дискретність передачі інформації приміром для контролю прибирання розв'язок комунальної техніки, використовується наступна налаштування - крапка ставиться через кожні 500 метрів пройденої відстані і при повороті на кут більше 30 градусів. Розв'язки промальовуються наступним чином:
В даному випадку зниження точності вимірювання пробігу не відбулося, так як у звіті використовуються дані, які можна переглянути у вікні стану (Шлях (км)):
Система ігнорує відстань, "пройдене" автомобілем на стоянці. Рельєф місцевості також не має сильного впливу на похибку вимірювання пробігу, при ухилі по знаку в 15...20% - кут нахилу дороги складе 8.53...11.31°, а похибка вимірювання пробігу складе приблизно 1.5%. При дуже крутому ухилі в 40% за знаком (кут нахилу дороги складе 21.8°), похибка вимірювання пробігу складе приблизно 6%.
Приклад. Довжина треку на картинці (від Воскресенська до МКАД, за даними програми) - 81,8 км:
Розглянемо той же маршрут в Яндекс Картах:
Якщо на трасі GPS похибкою можна практично знехтувати, то в місті результат залежить від режиму руху автомобіля. Потрібно порівняти завідомо вірні дані від водіїв з показаннями системи і визначити на скільки в середньому штатний одометр завищує свідчення. Пробіг водіями підвищується в рази, приписуються рейси, яких просто не було. І ці фактори відразу видно навіть при похибці штатного одометра в 20%.